Punaiset Kammiot

Sankarit vaelsivat Punaisiin Kammioihin ja löysivät salit ja luolat joissa kukaan ulkopuolinen ei ollut kulkenut vuosisatoihin. Punaiset kammiot olivat koitua seikkailijoille kohtaloksi, mutta itsepintaisesti he selvittivät kammioiden synkän salaisuuden.

Kuvan linkki vie sinut suurempaan kuvaan kartasta, jossa näkyy eri osa alueiden selitykset. Paikan selityksessä on myös linkki seikkailuun, josta voit valita pelaajien päiväkirjan. Päiväkirjoissa sankarit kertovat mitä he paikassa tekivät ja siellä kohtasivat.

Kartat ovat suoraviivaisia ja noudattavat ruutupaperin viivoitusta. Tämä on vain piirtoteknisistä syistä johtuvaa. Luolat ovat vapaammin muodostuneita ja vähemmän kulmikkaita. Khazakarin luolastossa huoneet ovat sileäseinäisiä ja pyöreitä.

Punainen Kaivos >

Muppets sankarit astuivat punaisiin kammioihin Punaisten Kammioiden Linnakkeen kautta. He näkivät vankien asumukset ja tutustuivat vanhoihin kaivoskäytäviin. Vanhat käytävät veivät heidät outoihin vieläkin vanhempiin käytäviin, jonne papit eivät uskaltaneet heitä seurata. Kerrottiin että kuka tahansa joka niihin astui sairastui outoon punaruttoon, johon ei ollut parannuskeinoa.

Sankarimme astuivat rohkeasti kääpiöiden kaivertamiin tunneleihin rautaisten porttien sulkeutuessa heidän takanaan.

Halkeamatunnelit >

Oudot kääpiöiden tunnelit johdattivat sankarit Umber Hulk hirviöiden luo. Nämä kovakuorimaiset hirviöt kaivoivat vaivatta tiensä jopa läpi kiven ja ne vaanivat onnettomia tunneleihin eksyviä matkalaisia.

Slashing sankarit löysivät tien Punaisiin Kammioihin halkeaman kautta joka johti maan pinnalle. He laskeutuivat tunneleihin tietämättä että olivat saapuneet punaisiin kammioihin.

Muppets sankarit etenivät halkeamatunneleihin kaivoksesta, mutta hekään eivät voineet olla varmoja mitä edessä odotti.

Khazakar >

Sankarit löysivät valtavan kuilun, jonka ylittäminen taikakeinoin tuntui mahdottomalta. Jokin kumosi heidän taikuutensa. Myös tavanomaisemmat keinot tuntuivat epäonnistuvan kun käytävän seinät rapautuivat heidän kiivetessä sitä pitkin. Sankarit olivat joutuneet todellisen ongelman eteen.

Khazakar, tai Zandinell, kuten hän ensi itsensä esitteli oli vanha höperö velho, joka oli joutunut leijuvan pyöreän Tuijottajan vangiksi. Hän kertoi kauhutarinoita outojen pyöreiden salien asukista ja anoi sankareita auttamaan hänet pakoon. Sankarit halusivat kuitenkin tutkia käytäviä tarkemmin ja he selvittivät totuuden pyöreistä saleista ja viimein myös vanhasta velhosta.

Sankarit löysivät suuret kultaiset ovet valtavasta salista vesimassojen alta. Niiden auettua heidän maailmansa muuttui täysin.

Kääpiökaivokset >

Sankarit vaelsivat yhä syvemmälle vanhoihin luolastoihin ja huomasivat löytäneensä ikivanhat kääpiöasumukset ja kaivokset.

Sankarit kiersivät tyhjiä saleja ja he selvittivät kääpiöiden synkän salaisuuden. Sodan jäljet olivat yhä näkyvillä ja oudot hirviöt vaanivat nyt pimeissä ja pölyisissä käytävissä. Sankarit näkivät kääpiöruhtinaan joka kantoi Kultaista Kruunua ja saattoivat hänen sielunsa lepoon.

Kääpiöiden salien synkät salaisuudet olivat koitua sankareiden kohtaloksi, mutta heidän neuvokkuutensa ja nopea toiminta pelasti päivän.

Näissä luolastoissa sankarit tapasivat Efreetin nimeltään Al Quete Melanfican ja Kolmannen talon sielumestarin, Verdianin. He löysivät myös G'naragh tulikulkijan ja hänen palvelijoidensa viimeisen leposijan.

Pesä >

Sankarit törmäsivät outoihin isoihin muurahaisiin, jotka kulkivat neljässä jalalla ja kantoivat keihäitä etujaloillaan.

Muurahaiset hyökkäsivät kaottisten sankareiden kimppuun ja sankarit taistelivat uljaasti vastaan. Osa heistä jäi vangeiksi ja he joutuivat pesän kuningattaren eteen. Sankarit huomasivat että kuningatar vartioi yhtä kääpiöruhtinaiden kolmesta esineestä. Sankarit saivat kuningattaren ylipuhuttua ja saivat haltuunsa Kultaisen Valtikan.

Muurahaiset sulkivat käytävät kääpiökaivoksiin ja jäivät elämään omaa elämäänsä sankareiden jatkaessa matkaansa.

Vuorensali >

Sankarit löysivät vanhan vuorensaliin, johon örkit olivat hyökänneet etsiessään kääpiöruhtinaan Kultaista Valtikkaa.

Sankarit löysivät vain rauhattomia haamuja ja taistelun jälkiä. Yksi haamuista istui kivisellä istuimella ja piti kädessään valtikkaa, mutta se ei ollut todellinen. Oudot unet alkoivat vaivata sankareita ja he kokivat vuosisatojen takaiset tapahtumat uudestaan. Örkit hyökkäsivät kääpiöiden kimppuun ja kääpiöt puolustautuivat.

Viimein kääpiöiden onnistui torjua hyökkäys laukaisemalla massiiviset puolustuslaitteet, mutta samalla osa heistä jäi vuorensaliin vangiksi. Nyt rauhattomat kääpiöhaamut vaelsivat tyhjissä saleissa odottaen pääsyä lepoon.

Hautakammiot >

Sankarit päätyivät kääpiöiden hautakammioihin etsiessään kolmatta kääpiöruhtinasta ja hänen kultaista kirvestä.

Kääpiöiden hautakammiota vartio valtava patsas Draegar Kivikallosta, joka vartio hautakammioita haudanryöstäjiltä ja -häpäisijöiltä. Sankarit yllättyivät kivisen patsaan noustessa jalustalta ja käydessä heidän kimppuunsa. Heidän paettua massiivista vartijaa syvemmälle hautakammioihin, he kohtasivat haamun, joka lausui oudolla kääpiökielellä 'Khulan Geroch Me'Lath Go Region Melath Ukal Khenog Miteg Ghorth Telagh'.

Sankarit saivat selville että kääpiöhaamu oli hautakammion toinen vartija ja hänen sanansa tarkoittivat: 'Kautta Kiven Kautta Hakun. Lausu Sankarin Nimi ja Kerro hänen Sankaritekonsa. Niin Hän Pääsee Suuren Ghorthin Pitoihin'.'

Pimeyden Sydän >

Viimein sankarit saapuivat Punaisten Kammioiden kirouksen lähteen luo. He kohtasivat Elanien Ethel Elithien Telianetian Elethelin, langenneen enkelin ja Pimeyden Sydämen. Valkeus oli aina ollut sankareiden kanssa, mutta nyt pimeys syöksi heidät syvälle epätoivoon ja muutti heidän kohtalonsa - ehkä lopullisesti.

Täältä sankarit löysivät uuden Elainen Kronikan ja ymmärsivät mitä oli aikoinaan tapahtunut ennen kuin pimeys karkotettiin Nagaista.

Sankareiden matka jatkui jälleen Stoelissa ja heidän oli ratkaistava Nimettömän arvoitus ja seurattava hänen jalanjälkiään. Historia oli jälleen toistamassa itseään.

< Nagain Kronikat