Stoel I: Pohjois-Stoel, Armontie, Länsiportti ja Lehto

Armon tie

Ennen ajan alkua, suuri maailmankaikkeus oli tyhjä - ilman valoa, ilmaa, maata tai elämää. Eon Ikuinen katsoi tyhjyyttä ja suuressa armossaan, levitti kätensä muovaten kaaoksesta Seitsemän Jumalaa. Seitsemän jumalaa seisoivat hänen edessään ja Eon ikuinen puhui heille. 'Tehkää kaaoksesta järjestys, luokaa tyhjyyteen olemassaolo, antakaa universumille muoto.' Näin hän puhui Seitsemälle Jumalalle, ja antoi heille voiman luoda. Sitten Eon ikuinen katsoi kaukaisuuteen ja lähti, luvaten palata seitsemän vuosituhannen kuluttua. Niin Seitsemän Jumalaa levittivät kätensä ja loivat ...
- Euota, Seitsemän Jumalan pyhä kirjan alku

Seitsemän Valkeuden Jumalan veljeskunta on Stoelin pääuskonto. Se jakautuu seitsemän valkeuden jumalan kirkkokuntaan, joilla ei ole juuri muuta yhteistä kuin yhteinen luomistaru ja jumaloppi. Jokainen kirkkokunta soveltaa tätä kirjaa oman jumalansa oppien mukaisesti. Kirkkokuntien temppelit ja monumentit kattavat suurimman osan Armon Tiestä, risteyksen pohjoispuolisesta alueesta. Kuusi jumalaa ja yksi jumalatar kattavat lähes kaikki elämisen alueet, lukuun ottamatta pahuuden ja pimeyden teitä.

Miespuoliset jumalat hallitsevat valtaosaa jokapäiväisestä elämästä; Lorg, auringon jumala hallitsee politiikkaa ja lakia, Baranhir, maan ja meren jumala, hallitsee kaupankäyntiä, Kro, sodan jumala, vastaavasti sotaa ja sotaväkeä, Vähäisemmät valkeuden kirkkokunnat ovat Ferrosuksen, seppien ja metsästäjien, Saryon, rahan, illuusioiden ja viihteen, sekä Zharkin, alkemistien, lääkärien, filosofien ja tutkijoiden kirkkokunta. Ceoline, Yön jumalatar, taas halajaa lahjoja ja kauneutta, ja hänen sanotaan hallitsevan turhamaisuutta ja rikkautta. Keossa uskonto onkin mukana suurimmassa osassa tavallista elämää ja politiikkaa.

Armon tiellä onkin mahtavia Seitsemän jumalan temppeleitä, mutta myös suuria kylpylöitä, pelihalleja, kirjastoja, akatemioita ja tietenkin Suuri Areena. Areena on valtava rakennus, jossa järjestetään kilpa-ajoja, gladiaattoritaisteluja, huvinäytöksiä ja muuta mihin rikkailla on varaa. Areenalla suoritetaan myös julkiset teloitukset, jolloin sinne on kaikilla vapaa pääsy. Nämä teloitukset ovatkin suurinta huvia kansalle. Tuomitut sullotaan areenalle taistelemaan paljain käsin hengestään villieläimiä tai toisiaan vastaan.

Armon tie on ehkä tunnetuin ympäri maailmaa sen suurista magian akatemioista, joita pitävät mahtavat velhot. Kullakin velholla on oma akatemiansa, johon he ottavat joskus oppilaan tai useampia, mutta aina hyvästä hinnasta. Velhojen hinnat opetuksesta ovatkin tähtitieteellisiä, mutta heidän jakamat taidot varmasti sen arvoisia. Kaikki akatemiat kuuluvat velhojen kiltaan, joka päättää paljolti Stoelissa käytettävästä magiasta. Jokaisen taikoja käyttävän Keon asukkaan on ilmoittauduttava sinne ja lähes kaikki Stoelin taikaesineet kulkevat sen kautta. Kilta ei ole poliitikkojen, kuninkaan, eikä varsinkaan Valkoisen Veljeskunnan suosiossa, ja pitää matalaa julkista profiilia.

Oman rakennuksen lähettäminen >

Stoelin iso kartta >
Stoelin rakennusten aakkosellinen hakemisto >
Stoelin rakennusten hakemisto toimialan mukaan >

Rakennuksia, nähtävyyksiä ja merkittäviä paikkoja

Sijainti kertoo missä kartalla rakennus on. Hakasuluissa oleva roomalainen numero kertoo kartan (I, II, III, IV, V, VI). Seuraava kirjain-numero pari kertoo ruudun jossa rakennus on kartalla (A-N ja 1-13). Rakennus saattaa ulottua useampaan ruutuun, jolloin kaikkien ruutujen koordinaatit ovat peräkkäin pilkulla erotettuina. Jos rakennus on näkyvissä myös muissa kartoissa seuraava hakasuluissa oleva tieto kertoo sen. Viimeisenä on kerrottuna rakennuksen väri kartalla. Hakasulkujen linkki vie sinut kartalle.

Aave talo

Sijainti: [I C9]
Lähettäjä: KM

Täynnä aaveita oleva 2-kerroksinen röttelö. Ei asumis kelpoinen

Areena

Sijainti: [I J7-8, K7-8] Punertavanruskea

Ks. Suuri areena

Armontie 7

Sijainti: [I M6] Sininen

Seikkailussa 2 (Vallanvaihdos) sankarimme pelastivat prinssi Garethin, Jiron ja Brygin yrittäessä salamurhata hänet. Palkkioksi sankarimme saivat uuden pestin, sekä talon palvelijattarineen Armontieltä. Sankareilla ei ole ollut aikaa asettautua aloilleen, ja talo on jäänyt tyhjilleen. Armontie 7 on kaksikerroksinen puurakennus, ja se sijaitsee hyvällä paikalla armontien temppeleiden takana.

Darrakkittien kartano

Sijainti:  [I N2] [II C2]
Lähettäjä: Hugh Darrakkit

200 huoneinen kartano. Darrakkittien omistuksessa. 5-kerrosta ja kellari. Kellarissa on teatteri ja viinikellari. Kelarisa kokoontuu Darrakkien salaseura.

Ensimmäinen Askel

Sijainti: [I I13] [III I1] Sininen

Loistelias Kurtisaanien seurahuone, jossa ei ole sijaa köyhille asiakkaille ja sinne vaaditaankin jäsenyys. Talon emäntä, Neiti Angelica, on toiminut jo vuosia Stoelissa ja on saavuttanut varsin merkittävän aseman. Lähes kaikki valtaapitävät tuntevat Neiti Angelican, vaikka eivät aina tunnustakkaan sitä. Neiti Angelica on jo 60-vuotias.

Estintamaluksen Suurenmoiset Taikatarvikkeet

Sijainti: [I C13] [III C1]
Lähettäjä: Ocean Soul

Estintamalus on hiukan hassu velho, joka on tunnettu taika-ainepuodistaan, jonka laatu on hieman ... vaihteleva. Hän myy loitsuissa tarvittavia ainesosia, halvalla. Mutta halpaa ja hyvää kun ei ole keksitty, voivat nämä ainekset aiheuttaa ongelmia. Puodin hinnat ovat puolet siitä, mitä muualla (esimerkiksi Identify-loitsun helmi maksaa 50 gp), mutta toimintavarmuus on vain 75 %. Jos nopanheiton tulos on 96 tai suurempi, saa pelinjohtaja itse keksiä haluamansa onnettomuuden, jonka tulisi kuitenkin olla sidoksissa halutun loitsun tasoon.

Faex Mahdottoman kartano

Sijainti: [I L1] Violetti

Pohjois-Stoelin aatelinen Faex Mahdoton asuu suuressa kartanossa. Hän on nimensä ansainnut, kaikki jotka hänet tuntevat pitävät häntä kiukkuisena ja hankalana ihmisenä. Slashing sankareiden varas Aramoto Akimbo kohtasi Faex Mahdottoman seikkailussa 18 (Outoja Kohtaloita).

Filippo Grimwallin Kaupunkiasunto

Sijainti: [I J1, K1] Sininen

Filippo Grimwallien suvulla on suuri kaupunkiasunto palvelijoineen. Itse Filippo Grimwall viettää suurimman osan ajastaan Pellesin kartanossa, mutta hänen poikansa Filippo Grimwall I, II ja III viihtyvät paremmin kaupunkikartanossa. Sankarimme kohtasivat Filippo Grimwallit Seikkailussa 1 (Rakastavaiset) kun he tutkivat Elizabethin katoamista. Aatelisten tapaan kartano on loisteliaasti koristeltu, ja siellä järjestetään usein juhlia.

Gargautin Akatemia

Sijainti: [I L9]
Lähettäjä: Samlin

Mahtawa akatemia kaikille welhoille jotka haluawat welhoiksi. En hywäksy kuitenkaa nörttejä, örkki mörkkejä tai koppakuoriaisia. Ole siis kiltti, äläkä ole nörtti, örkki mörkki tai koppakuoriainen. MUUTENSINUT PERII NIIN KAUHEA HUKKA KUIN AJATELLA SAATTAA!

Hargautin Akatemia

Sijainti: [I L9] Ruskea

Velhoakatemia armontien tuntumassa. Hagaunt on vanha ja tunnettu velho, joka harvoin opettaa suoraan uusia oppilaitaan. Hänellä on viisi oppilasta, jotka hoitavat luokkien ohjaamisen kunnes oppilaat ovat arvollisia korkeamman taikuuden opettelemiseen hänen johdollaan. Hargautin akatemia on Stoelin suurimpia, oppilaita saattaa olla samanaikaisesti lähes puolen sataa. Opetushinnat ovat kuitenkin korkeita, ja pienestäkin virheestä voi lentää ulos akatemiasta. Hagauntin oppilaat pukeutuvat kaikki tummansinisiin kaapuihin, jotka on vyötetty värikkäällä vyöllä joka kertoo oppilaan luokkatason.

Hullun Aatelisen Kartano

Sijainti: [I E12] Vihreä

Huomiota herättävästä nimestä huolimatta kukaan ei tunnu muistava kuka täällä asuu. Talon isäntää tai emäntää ei ole näkynyt miesmuistiin, mutta joku siellä kuitenkin asuu, koska hahmojen on nähty liikkuvan ja palvelijan kulkevan sisään ja ulos. Paikka on hyvin vartioitu; sitä ympäröi korkeat muurit. Muurien sisältä kerrotaan kuuluvan outoja murinoita ja muita ääniä, jotka helposti pelottavat satunnaisen matkailijan tiehensä. Paikka on saanut kuitenkin varkaiden keskuudessa tietynlaista kunniaa, sillä kukaan heistäkään ei ole koskaan onnistunut näkemään mitä talossa on sisällä. Varkaat kertovat että muurien takana on tiheä puutarha, ja talo itsessään on lähes umpinainen. Moni lupaavakin varas on yrittänyt selvittää Hullun Aatelisen Kartanon salaisuutta, mutta kukaan sinne menneistä ei ole palannut.

Juova Poni

Sijainti: [I A14] [III A2]
Lähettäjä: Omistajan veli.

Majatalo jonka omistaa Puoli-Haltia suku Darrakkit. Viini ja olut on parasta koko Stoelissa. Oma panimo ja viini kellari. Omistaa nyt nainen nimeltään Kanshat'sratk Darrakkit. 30 huonetta. 10 kupari rahaa per yö yhdessä huoneessa. Alhaalla kellareissa on paikallisen varkaiden killan päämaja.

Kaikkien jumalien temppeli

Sijainti: [I K14] [II K2] punainen
Lähettäjä: Risto Karinkanta ( rkarinkanta@luukku.com )

Kaikkien jumalien temppeli on juuri se - kaikki ovat tervetulleita. Sopimusneuvottelut tehty kaikkien jumalien kanssa. Soveltuu mainiosti esim. epämääräisille pienkulteille, joilla ei ole vielä omaa temppeliä, tai vieraileville matkailijoille. Temppelissä rukoilu vaatii vain pienen lahjoituksen temppelin papistolle kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa). Temppelin ulkoasu ei joudu häpeilemään minkään muun rakennuksen edessä, ja sen marmoriset ulkoseinät kiiltävät auringossa. Sisätilat on jaettu useampaan osioon (mietiskelytilat, uhrialttari (ei ihmisuhreja) sekä ehtoollisalttari). Temppelin sisätila ei sisällä erityisesti minkään uskonnon merkkejä, vaan on aivan neutraali. Temppelin papisto on koulutettu kymmeniin uskontoihin.

Kheldarin magiakauppa

Sijainti: [I F7]
Lähettäjä: Hopeasilmä

Kheldar myy monia erilaisia loitsu kaavoja ja aineksia. rakennus on pitkä ja tornimainen talo. Magiakaupassa myydään myös maagisia esineitä. Ensimmäinen kerros on omistettu loitsukirjoille. toisessa myydään esineitä. neljännessä rituaali loitsuihin tarvittavia kaavoja ja esineitä. Viidennessä on ennustamiseen tarvittavia kirjoja ja kristalli palloja

Kitiaran kartano

Sijainti: [I N1 II B1]
Lähettäjä: Kitiara

Suuri kartano jossa kitiara uth matar oleskelee aina kun on lähistöllä.

Kosin Käytävä

Sijainti: [I E7] Harmaa ja Musta

Kos nimisen velhon asunto. Talo näyttää asumattomalta, eikä Velho Kosia ole näkynyt aikoihin, mutta outojen valojen voi nähdä liikkuvan sisällä varsinkin yön laskeuduttua. Lähellä olevat kertovat että sisältä voi kuulla myös kaunista harppu ja huilumusiikkia. 

Edes velhojen kilta ei tiedä mitä velho Kos oikein touhuaa, ja viimein havainto hänestä on yli viiden vuoden takaa. Kos oli rikas ja voimallinen velho, sillä hänen kerrotaan nostaneen talonsa yhdessä yössä, eikä kukaan nähnyt hänen käyttävän työmiehiä apunaan. Kosin käytävä on neljästä puolipallosta muodostuva outo rakennus, jossa on pieniä pyöreitä vihreälasisia ikkunoita. Myös ovi on pyöreä ja metallinen ilman ovenkahvaa. Rakennuksen seinä on harmaata kiiltävää kiveä tai ehkä lasia, kuten jotkut sanovat. 

Kultainen Kolikko

Sijainti: [I I13] [III I1] Keltainen

Kultainen kolikko on nimensä mukaan kallis paikka, eikä siellä kelpaa muu kuin kulta maksuvälineeksi. Rakennus on sekä majatalo hienostolle, että ravintola ja iltahuone, jossa löytyy kurtisaanien palveluita. Jokainen asiakas saa oman palvelijattaren käyttöönsä koko vierailun ajaksi. Rakennus on myös hyvin vartioitu, ja sen ovella on aina vartiomies. Slashing sankari, Orinocon aatelinen Balaur de Vrede vietti paljon aikaansa tässä hotellissa Seikkailussa 18 (Outoja Kohtaloita).

Kuninkaan Narri

Sijainti: [I L12] Vihreä

Kapakka, jossa runsaasti viihdyttäjiä, bardeja ja narreja. Heitä voi myös vuokrata täältä juhliin tai tapahtumiin. Lukuisat Stoelin tarinankertojat ja Bardit viettävät täällä aikaansa ja epävirallisesti tämä on Bardien kilta. Kapakan omistaa bardi Aah Maankiertäjä.

Kuolon asekauppa

Sijainti:[I I13] [III I1]
Lähettäjä: rainer ( stinky@jippii.fi )

Korkea kauppa jossa on kaksi kerrosta Kuolonkauppa ja pojanasuintilat oven ylä puolella on kyltti jossa lukee kuolon aseet ja soihdut sen puolella palavat sinisellä liekillä kun menet sen sisään ensivaikutelma on karmea.aseita siellä täällä ja ehkä itse Kuolo saattaa torkkua pienellä istuimellaan näet kaiken laista tavaraa silmiisi pistää eritoten seinällä oleva kultainen kilpi.

Lady Ruby

Sijainti: [I C11, D11] Punainen

Lady Ruby on rikas, ja nuori leski. Hän oli alunperin köyhästä perheestä, mutta hän nai rikkaan aatelisen, joka kuoli pian avioliiton solmimisen jälkeen. Lady Ruby on aatelinen avioliiton kautta, mutta ei käytökseltään. Hänestä paistaa rahvaanomaisuus, mutta omaisuutensa takia hänet on pakko ottaa huomioon. Lady Ruby on kaunis katsoa kun hänet näkee kaupungilla tai juhlissa, mutta hänen kauneutensa ei ole todellista. Rubyn veli, joka on velho, asuu samassa talossa ja hänen kerrotaan muuttavan Lady Rubyn ulkomuotoa taikakeinoin kauniimmaksi.

Lehdon Torni/kukka/Muisto

Sijainti: [I A1-9, B1-8, C1-7, D1-6, E1-5, F1-5, G1-4] Vihreä, Melkein koko lehto
Lähettäjä: Cutter ( greatdragon18@hotmail.com )

Tämä rakennus on yksi salaperäinen asia joka on tapahtunut, muita sellaisia ovat Cutterin, Malystrixin, Bullin ja muiden Cutterin ystävien ja armeijan katoaminen (etkö tiennyt siitä? He katosivat pian sen jälkeen kun Sir Kuolema vangittiin ja pian sen jälkeen vapautettiin (Cutter päästi hänet vapaaksi arvonosoituksena hänen soturintaidoilleen jotka olivat vaatineet tuhansien soturien ja joidenkin lohikäärmeiden hengen)), muinaisen pahan karkuun pääseminen ynnämuuta vakavaa ja salaperäistä. 
Ratkaisu näihin arvoituksiin on vaikea mutta se on syvällä tornissa.... 
Huhut liikkuvat kaupungissa tässä niistä muutama ja joissakin niistä on ratkaisu tornin salaisuuteen...
''Tuo torni on kyllä kumma juttu, ensin kaikkea salaperäistä tapahtuu ja sitten...POOF torni ilmestyy tyhjästä ja öisin kuuluu siipien huvinaa, salaperäistä muminaa ja hokema: ''Paha on palannut maailmaan, sitä tulvii jokapuolelta pimeistä sieluista, nimettömistä syvyyksistä ja maan uumenista! Varokaa'' Ja ääni kuulostaa kummasti tutulta sen mikä se nyt on..no jonkun C-llä alkavan kumminkin ääneltä''
''Tuo torni on kyllä kaamee sielt kuuluu heikkoja ääniä öisin näkyy tornin lähellä valoja kuin soihduist'' ''Että minä vihaan olla vartiossa täällä Lehdon lähellä kun huhut liikkuu ja aina siinä on vähän tottakin jos yksikään niistä on totta niin tuo on hyvän paikka mutta karmiva ku mikäki!'' ''Tuonne rakennukseen ei kannata mennä arvon varkaat.''-''Miks ei?''-''Ettekö ole kuulleet miten sille murtovarkaalle kävi joka murtautu sinne?Ilmeisesti ette no minäpä kerron. No se murtovaras meni sinne ja kaikki katsoivat miten hän meni sinne sisään yhdestä akkunasta. Kesti jonkun aikaa jonka jälkeen kuului ensin kirkaisu ja sitten pötkimme pakoon. Huomen aamulla menimme takaisin katsomaan miten oli käynyt ja siinähän se makasi ja hoki ''Hirviöitä! Kaksi lohikäärmettä! Minotauri!'' Pian hän rauhottui ja tutkimme haavat. Ne eivät olleet kovin pahat ja ilmeisesti tulleet siitä kun joku oli lyönyt nuijalla. Hän ei ollut menettänyt järkeään mutta hän ei suostunut puhumaan mitä näk! i''
Siis norsunluiseen tornilinnoitukseen EI kannata hyökätä suurimmallakaan armeijalla!

Lehto

Sijainti: [I A1-9, B1-8, C1-7, D1-6, E1-5, F1-5, G1-4] Vihreä

Vajaan mailin päässä Geston aukiosta länteen, on hiljainen valtava lehto. Lehto on aivan kaupungin muurissa kiinni ja tarjoaa hyvän turvapaikan eläimille ja linnuille ja rentoutumispaikan kaupungin asukkaille. Kauppiailla, killoilla tai kaupungin politiikoilla ei täällä ole valtaa. Lehdon valtiaita ovat Druidit.

Lehto on tammimetsikkö joka levittäytyy kaupungin muurilta usean mailin verran länteen ja pohjoiseen. Suurin osa kaupungin puurakennuksista on saanut raaka-aineensa tästä lehdosta. Druidit kuitenkin määräävät mistä ja miten paljon metsää voi hakata ja he myös uudistavat sen puustoa tarpeen mukaan. Lehto onkin tiheä ja hyvin voiva toisin kuin usean muun kaupungin läheisyydessä olevat metsiköt, jotka on hakattu lähes kokonaan maan tasalle. Druidit eivät päästä metsään metsästäjiä, eivätkä salli eläimiä vahingoitettavan. Poikkeuksena on kuninkaan jokavuotinen jahti, jolloin hän seurueineen metsästää kauriita. Lehdossa on useita risteileviä polkuja, joita matkaajat voivat kulkea, mutta druidit pitävät silmällä kaikkia lehdossa vaeltavia. Druidien asettamat loitsut ja ansat estävät ihmisiä 'vahingossa' eksymään poluilta.

Druidit ovat kasvattaneet valtaa myös kaupungin asioissa ja heillä on Armon tiellä pieni temppeli maan kunniaksi. Lehto ei ole vain puutavaran lähde, vaan siellä kasvaa harvinainen kasvi, petagon. Druidit kasvattavat näitä kasveja niiden sinisten marjojen takia. Kasvi kasvaa vain lehdossa, ja se on druidien tarkoin vartioitu salaisuus. Marjasta saa tehtyä arvokasta Lehtoviiniä, voimakasta alkoholijuomaa joka on haluttua tavaraa Keossa. Edes haltioiden viini ei vedä vertoja lehtoviinin maulle. Kuten monet druidien rituaalit, lehtoviini tehdään täysikuun aikaan, marjoista jotka on leikattu kultaisella sirpillä ja kerätty hopeiseen kulhoon. Ainakin näin druidit väittävät, sillä kukaan ulkopuolinen ei ole päässyt katsomaan viinin tekotapaa.

Monia huhuja kerrotaan Keon tavernoissa ja kapakoissa druideista ja heidän lehdosta; Yhden mukaan petagonin marjat tarvitsevat ihmislihaa kasvaakseen. Toinen huhu väittää että druidit vartoivat tarunomaista haltiakuningas Etherilan aarrekammion sisäänkäyntiä. Jotkut väittävät että druidit keräävät armeijaa voidakseen pyyhkäistä Seitsemän Jumalan temppelit Keosta. Tunnetusti Druidien ja Keon papiston välit eivät ole hyvät. Lisäksi monia ihmetyttää mitä druidit tekevät kaikella lehtoviinistä saamillaan rahoilla? Ne jotkut jotka ovat etsineet vastausta liian innokkaasti ovat joko kadonneet tai kuolleet hämärissä olosuhteissa.

Sankarimme kohtasivat Lehdon Druidit ensimmäisen kerran Seikkailussa 2 (Vallanvaihdos), kun he etsivät mystistä druidien jalokiveä, kuukiveä.

Lempeä Impi

Sijainti: [I J10] Punainen

Lempeä impi on miesten talo. Siellä rikkaat ja vaikutusvaltaiset kaupunkilaiset voivat viettää viihtyisiä hetkiä kauniiden naisten ja Kurtisaanien kanssa. Immessä on myös hyvä (ja varsin kallis) ravintola. Immen perusti entinen Loukkulainen kurtisaani, Madam Mareena, ja hän toimittaa yhä tiedonmurusia ja vihjeitä Vapaakiltalaisille.

Leonard Lane

Sijainti: [I H6] Vihreä

Leonard Lane on Lorgin temppelin korkea-arvoinen isä. Isä Leonard on vastuussa tärkeästä rahakirstun vartioinnista. Hänen talonsa sijaitsee Armontiellä ja on muodoltaan ja kooltaan kuten mikä tahansa muu pappien asunto. Hän pukeutuu vaatimattomasti ja käyttäytyy hillitysti, vaikka onkin korkeassa asemassa.

Lordi Kreedin Kartano

Sijainti: [I M2] [II A2] Punainen

Lordi Kreed on korkea-arvoinen aatelinen, mutta poiketen monista muista hänellä ei ole kartanoa Pellesissä. Kreed asuu valtavassa muurien ympäröimässä kartanossa, jota kiertää lukuisat vartijat ja sotilaat yötä päivää. Lordi Kreedin tiedetään olevan erittäin vainoharhainen ja hän pelkääkin koko ajan joko varkaita tai salamurhaajia. Muutama vuosi takaperin hänen vaimonsa murhattiin. Silloin Kreed asui Pellesin kartanossa, mutta luopui siitä heti vaimonsa kuoleman jälkeen.

Varsinkin Muppets sankari Draviga ja Slashing sankari Zayin saivat tuntea Lordi Kreedin purevuuden Seikkailussa 1 (Rakastavaiset).

Lubias Kaukasialainen

Sijainti: [I L7, M7] [II A7] Violetti

Stoelin parhaita Lakimiehiä. Hänen taksansa ovat myös tähtitieteellistä luokkaa. Lubias asuu suuressa kolmikerroksisessa kartanossa, josta on hieno näköala risteyksen alueelle. Kartano kuului aikaisemmin Kron temppelin papille, mutta rahavaikeuksien vuoksi pappi joutui luopumaan siitä. Lubias Kaukasialainen on Stoelin uusia aatelisia, sillä hän osti aatelisarvon vasta vajaa vuosi takaperin. Slashing sankari Jalvyn tutustui Lubiakseen Seikkailussa 18 (Outoja Kohtaloita).

Läntinen Parakki

Sijainti: [I B12] Sininen

Läntisen Stoelin vartioparakki. Parakin päällikkö on kapteeni Tyrenias Hopeaterä, mies joka on menettänyt toisen jalkansa taistelussa örkkejä vastaan. Parakin yhteydessä on pieni talli.

Margeret de Maletin Talo

Sijainti: [I E6-7] Keltainen

Markiisitar Margaret de Malet on vanha, kärttyisäksikin kutsuttu aatelisnainen, joka viettää paljon aikaansa joko Pellesin kartanossa tai Orinocossa sukulaistensa luona. Hänen kaupunki talonsa on kaksikerroksinen ja varsin huonossa kunnossa ulkoa. Silti sisältä talo on hyvin pidetty.

Muppets sankarittaret Jack ja Shan tutustuivat taloon Seikkailussa 13 (Loukon kohtalo) kun he pakenivat vartiokaartia Ceolinen Temppelin Polttoyrityksen jälkeen. Lisää talosta ja seikkailusta voit lukea heidän päiväkirjoistaan.

Myrkytetyn terän ihmeasekauppa

Sijainti: [I E10] punainen
Lähettäjä: Leodrin Silvernight

Hämärä, valoton, iloton kauppa jossa myydään ihmeellisiä aseita. Omistaja on Leodrin Silvernigth joka on vakava mutta lojaali yöhaltija soturi. Kaupassa myydään monia, monia ihmeaseita, joita Leodrin saa ystävältänsä Sinisen puolikuun majatalon omistajalta.

Mystikoiden Veljeskunta

Sijainti: [I I9] Sininen

Mystikoiden veljeskunta on taikuuteen uppoutunut lahko, joka ei suvaitse taikuuden väärinkäyttöä. Heidän mielestä taikuuden on oltava mystistä ja salaista ja sitä on kunnioitettava. Heidän kiltarakennuksensa kuvaa hyvin heidän periaatteitaan, sillä kokonaan mustasta kivestä tehty neliapilan muotoinen rakennuksen pinnalla tuntuu liikkuvan koko ajan varjoja joita edes keskipäivän auringon valo ei saa katoamaan. Rakennuksessa ei ole ovea, ja korkealla sen torneissa olevista ikkunoista voi nähdä mystisiä välähdyksiä tai vihertävää savua nousevan taivaita kohti. Myös kiltaa ympäröivä muuri on oveton, eikä kenenkään ole nähty kulkevat sisään tai ulos. Epäilemättä Mystikoilla on oma tapansa kulkea, mutta siitä he eivät ulkopuolisten kanssa puhu.

Mystikot ovat velhoja, ja he kuuluvat velhojen kiltaan, mutta vain nimellisesti. He pitävät velhojen kiltaa liian suvaitsevaisena ja avomielisenä ja välttävät 'tavallisia' velhoja. On yleisesti tiedossa että mystikot eivät sulata taikuuden vapaamielistä tai liian tavanomaista käyttöä. He halveksivat avoimesti bardeja ja temppuilijoita. Joidenkin tietojen mukaan he yrittävät 'poistaa' vapaamieliset taikuuden käyttäjät pilaamasta taikuuden mystiikkaa, mutta Stoelissa ei moista ole havaittu. Stoelin ulkopuolella asiat ovat kuitenkin toisin.

Mystikot on helppo tunnistaa sysimustista kaavuista ja alas vedetyistä hupuista jotka peittävät velhon kasvot.

Mystinen tieto

Sijainti: [I C11]
Lähettäjä: Mystinen

Talo joka näyttää tavalliselta rakennukselta joka on hylätty... pääovi suljettu ulkoapäin paksuilla laudoilla. Ikkunaluukut visusti suljettuna, mutta silti pääoven yläpuolella olevassa lyhdyssä palaa mystinen vihreä liekki...

Rakennukseen pääsevällä on vankka tieto ja halu päästä sisälle jolloin mystinen ohjaa sisälle... siellä saa tietoonsa jo kadonneiksi luultuja tietoja ("pientä" maksua vastaan tietenkin) voi ostaa laillisia ja kenties kiellettyjä asioita joita ei muualta saa... Myös uutta ja järisyttävää tietoa on tarjolla kun vain osaa kysyä oikeaa asiaa. Kaikki tämä tietenkin pientä korvausta vastaan..

Neljän tuulen viinitupa

Sijainti: [I B11] Sininen
Lähettäjä: Elu Isilra

Tämä paikka on Joel Arvisman (vapaakiltalaisen) ylläpitämä huomaamaton, epäilyksiä herättämätön pikku viinitupa jossa toimii Vapaakillan Länsiportin taskuvarasliiga. Tärkeäksi rakennuksen tekee se, että kellarissa olevan salaoven taakse viinitynnyreihin on kätketty melkoinen asevarasto. Tämä asevarasto (ja sen aseet) pidetään aina hyvässä kunnossa ja toimintavalmiina. Varaston tarkoitus on turvata killan hallinta länsiportilla (ajamalla taistelutilanteessa taistelevat uskaanit ja vartiostot tiehensä.) Tämä paikka toimii siis varkaiden turvapaikkana sekä länsiportin strategisena keskuksena.

Oikeustalo

Sijainti: [I J12]
Lähettäjä: Retku

Marmorinen kivitalo jossa on kymmenistä saleista, portaista, kellareista, ovista, halleista, komeroista, huoneista, käytävistä ja porteista muodostunut talon sisäinen labyrintti jossa voi törmätä ihmisestä kääpiöön kuljeksimassa. Talossa on kyllä karttoja joissa neuvotaan ulko-ovelle sekä saleihin.

Pappi Faberin asunto

Sijainti: [I H5-6] Harmaa
Lisätietoja: pohjapiirrustus

Lorgin temppelin Piispan asunto. Pappi Faberin talo oli yksinkertainen ja pieni pappisasunto. Rakennus kätki kuitenkin sisäänsä salaisuuden, jota sankarimme selvittivät seikkailussa 10 (Näkyjen Peili).

Talo on yksinkertainen asunto, jonka ikkunaluukut ovat olleet kiinni lähes aina. Talo kätkee sisäänsä salaisen kellarikerroksen. Sankarit murtautuivat pahaa-aavistamattomina taloon ja kohtasivat siellä outoja asioita. Sankarit onnistuivat polttamaan alakerran kirjaston ja myöhemmin talo purettiin ja peiteltiin.

Pelaajien Kilta

Sijainti: [I M12, N12] [II A12, B12] Sininen

Uhkapeliluolien ja vedonlyönnin Kilta, joka hallitsee kaikkea uhkapeleihin liittyvää toimintaa Stoelissa. Rakennuksessa voi osallistua areenan vedonlyöntiin.

Ritari Jakalin Kartano

Sijainti: [I C8, D7-8] Oranssi

Seitsemännen piirin Ritari, Sir Jakal, omistaa tämän kartanon. Aikaisemmin Jakal oli sadanpäämiehenä Solan sotajoukoissa ja sankarimme kohtasivat hänet Seikkailussa 4 (Mystinen Liekki). Jakal johdatti sankarit torjumaan aavikolta nousevaa uhkaa vastaan ja yhdessä he pelastivat Stoelin. Valitettavasti sankarimme joutuivat hukkaan aavikon hiekkamyrskyyn, ja Jakal luuli sankareiden jo heittäneen henkensä. Hän palasi takaisin Stoeliin, missä hänet lyötiin ritariksi.

Jakalin kartano on suuri ja sen toisessa päädyssä on sotilaiden parakit. Jakal on käytännöllinen mies, ja on tehnyt muurien sisäisestä tilasta sotilaiden ja harjoitusalueen, toisin kuin moni muu ritari. Myöhemmin sankarimme ovat kohdanneet Jakalin uudestaan ja siitä voit lukea lisää heidän seikkailuistaan.

Sekatavara kauppa

Sijainti: [I C9]
Lähettäjä: Late

Pieni. Sisältää yhden asuinhuoneen ja kaupankäyntihuoneen. Kaupankäyntihuoneessa on yski pieni pöytä jossa kauppoja tehdään muu osa kauppaa on täynnä tavaraa josta voi valita jotain ja yrittää ostaa sen. Hintaa ehdotetaan aluksi itse mikäli hinta on liian pieni on kauppiaan vuoro ehdottaa hintaa. Asuinhuoneessa on sänky, pöytä, kolme tuolia ja ikkuna.

Suuri Areena

Sijainti: [I J7-8, K7-8] Punertavanruskea

Areena on valtava rakennus, jossa järjestetään kilpa-ajoja, gladiaattoritaisteluja, huvinäytöksiä ja muuta mihin rikkailla on varaa. Areenalla suoritetaan myös julkiset teloitukset, jolloin sinne on kaikilla vapaa pääsy. Nämä teloitukset ovatkin suurinta huvia kansalle, tuomitut sullotaan areenalle taistelemaan paljain käsin hengestään villieläimiä tai toisiaan vastaan.

Punaisten Kammioiden ja Näkyjen Peilin tuloin myötä Areenan suosio on hiipunut, mikä suuresti vihastuttaa Areenan työntekijöitä ja gladiaattoreita. Myös sankarimme ovat vierailleet Areenalla, Seikkailussa 1 (Rakastavaiset), tosin vain katsomassa näytöstä. 

Suuri Kirjasto

Sijainti: [I H3-4, I3-4] Ruskea

Stoelin Suuri Kirjasto on aatelisille ilmainen, mutta muille pääsymaksu on 1 kultaraha. Lisäksi opas maksaa 1 kultarahan / teos tai tunti. Opas on erittäin tarpeellinen teoksien "luokittelemattomuuden" vuoksi, mutta edes he eivät aina löydä haluttuja teoksia. Käynnit kirjataan, on oltava esittää nimi, sääty ja asuinpaikka. Arvokkaimmat teokset ovat Kirjaston Kellarissa, jonne tavallisilla kaupunkilaisilla ei ole asiaa. Kirjojen lainaaminen ei ole sallittua muille kuin aatelisille.

Ceolinen temppelin polttoyrityksen jälkeen turvatoimia on kiristetty myös Kirjastossa. Osa Ceolinen temppelin kirjoista paloi tuona tulen yönä, kuten papit sitä kutsuvat ja asialla epäillään olleen lahko nimeltään Muun Petin Kirjailijat. Tämän lahkon kerrotaan yrittävät tuhota kaikki kirjoitettu koko Nagaista. Ketään heistä ei ole saatu kiinni, eikä varmuutta lahkon olemassaolostakaan ole.

Lähettäjä: KM

10000 hyllyä sisältävä kirjasto. Miljoonia kirjoja ja kääröjä on pantu hyllyihin.

Tanerva

Sijainti: [I B12]
Lähettäjä: KM

Halpa tanerva jossa voi tavata korttihuijareita sekä taskuvarkaita huoneita saa halvalla ilman tai kylpysaavilla. Vanhat merimiehet suosivat tätä tanervaa.

Temppeli, Baranhirin

Sijainti: [I N3-4] [II B3-4] Ruskea ja Vihreä

Baranhir on maan ja meren jumala, maanviljelijöiden ja kalastajien suojelija. Baranhirin temppeli on vaatimattoman näköinen rakennus ja väriltään ruskeanharmaa. Temppelin seinää kierää lukuisat köynnökset ja kasvit, jotka peittävät lähes kaiken vapaan pinnan. Sisällä temppelissä on suuri allas, jossa Baranhirin Pappien hoitamat Pyhät Kalat uivat.

Baranhirin hetki on toinen hetki. Papit juhlistavat hetkeä saapumalla sankoin joukoin sataman alueelle. Sanotaan että toisella hetkellä ostetut kalat ja leipä kestävät pisimpään tuoreina, ei siis ihme että satama on täynnä ihmisiä.

Temppeli, Ceolinen

Sijainti: [I L5-6, M5-6, N5] [II A5-6, B5] Keltainen, Vihreä, Oranssi, Ruskea, Sinertävä ja Sininen

Ceoline on yön Jumalatar, kauneuden, Tiedon ja Ymmärryksen jumalatar. Ceolinen papit ja lukuisat papittaret ovat kukin omistautuneet omalle osalleen Ceolinen palveluksessa. Osa on kirjoihin uppoutuneita tutkijoita ja munkkeja, osalle ilo, riemu ja kauneus ovat tärkeimpiä ja heitä kaupungin kaduilla näkyykin eniten. Toisille yö ja tähdet ovat pyhiä ja osalle tieto ja taikuus, sekä ajan laskeminen on pyhintä Ceolinen palvonnassa. Ceolinen pappiskunta hajaantunein, mutta huolimatta erilaisista palvontatavoista papit tuntevat suurta yhteenkuuluvuutta. Pappiskuntaa sanotaankin joskus vapaamielisimmäksi, eikä Valkea Veljeskunta aina ymmärrä tai hyväksy pappien toimintatapoja, mutta Ceoline on Valkeuden Jumalatar, eikä hänen pappinsa ole sen vähäisemmässä arvossa kuin muutkaan Valkeuden Jumalat.

Ceolinen hetki on Yhdeksäs hetki, Ajan hetki. Silloin Armontieltä voi kuuulla heleää laulua joka peittää alleen kaupungin melun ja hälinän. Ceolinen papit ja papittaret sulkevat tuolloin hetkeksi kirjansa ja lopettavat opiskelun. Nyt on aika ylistää ja iloita, aika kiittää jumalatarta. Ceolinen papit ja papittaret ottavat tämän ehkä liiankin vakavasti, sillä joka ilta yhdeksännellä hetkellä he kulkevat parhaimpiin pukeutuneina armontien katuja ylistäen jumalatarta. Näky on vaikuttava ja mahtava.

Ceolinen temppelissä on valtava kirjasto, johon on kerätty paljon tietoa. Muutama kuukausi takaperin temppelissä syttyi tulipalo, jonka seurauksena osa mittaamattoman arvokkaista teoksista tuhoutui. Teon tahallisuudesta tai syyllisistä ei ole tietoa, mutta sitä pidetään pahuuden hyökkäyksenä Valkeutta vastaan.

Temppeli, Ferrosuksen

Sijainti: [I L3-4] Ruskea

Ferrosus on Tahdon ja Kärsivällisyyden jumala, sekä Seppien ja metsästäjien suojelija. Ferrosuksen hetki on kolmas hetkisilloin seppien ahjot käyvät todella kuumina heidän takoessa rautaa, luodessa aseita ja haarniskoja, tarve-esineitä, patoja, pannuja, auroja, kaikkea, mikä vain tehdään raudasta. Ferrosus, joka tunnetaan etelässä Alhraedissa Duuk-Thonina, palkitsee kärsivälliset ja ja ahkerat. Kaikki sepät keskittyvät vain taivuttamaan rautaa tahtonsa mukaiseksi. Ferrosus ei salli rautaa luovutettavan, eikä rahaa siitä pyydettämän kolmannella hetkellä. Niinpä yksikään seppä ei silloin myy esineitään.

Ferrosuksen temppeli on rakennettu kokonaan raudasta ja koristeltu lukuisilla taotuilla ornamenteilla ja kuvilla. Temppeli kiiltelee kirkkaana auringossa ja lukuisien pappien voi nähdä temppelin seinällä roikkumassa köysistä tai tikapuiden ääressä kiillottamassa ja takomassa temppelin seinää.

Temppeli, Kron

Sijainti: [I J4-5, K4-5] Vaaleanharmaa

Kro on Valkeuden pääjumala, ainakin Kron palvojien mukaan ja siksi Kron temppeli on armontien päässä, parhaalla paikalla. Suuri puolikuun muotoon tehty temppeli on temppeliritareiden ja sotilaspappien täyttämä. Koska Kro on sodan, rohkeuden ja voiman jumala, hänen temppelissä ei kukaan saa käydä ilman asetta. Suurin osa temppelistä on ilman seiniä. Temppelin etuosa on pylväiden kannattelema avoin tila, jossa Kron papit ja palvojat kiertelevät. Taaempi osa on vain suurimmille taistelijapapeille ja ylipapille tarkoitettu. Taaempi osa temppelistä on seinien ympäröimä pyhimmistä pyhin alue.

Kron hetki on neljäs hetki. Sherlanin solan taistelu voitettiin Neljännellä hetkellä, Punaiset Örkit ajettiin pakosalle neljännellä hetkellä. Voitokkaimmat valkeuden sodat on aloitettu neljännellä hetkellä. Neljännellä hetkellä voi nähdä Stoelin joukkojen valiot Areenalla. Vain parhaimmat taistelijat, sotilaat ja gladiaattorit pääsevät mittelemään voimiaan neljännellä hetkellä Areenalle. Taisteluhuudot kaikuvat Armontien suunnalta, kun Areenan taistelijat huutavat Krota, Hannibalia ja Ghania avukseen. Sama jumala monta eri nimeä, jopa Kron papit käyttävät kaikkia kolmea sodan jumalan nimeä kutsuessaan hänen voimaansa.

Temppeli, Lorgin

Sijainti: [I K3-4, L3-4] Punainen ja Vaaleanharmaa

Lorg, Auringon Jumala on politiikan,  lain, ja tulen sekä tuomareiden, lainvartijoiden ja teloittajien suojelusjumala. Kukaan ei pääse lakimieheksi tai tuomariksi ilman Lorgin pappien hyväksyntää. Lorgin temppeli on ympyrän muotoinen rakennus, jota ympäröi Auringon Kehäksi kutsuttu matala muuri jonka päälle on asetettu lukuisia tulipatoja. Sisällä temppelissä alttarin päällä on Auringon Tuleksi kutsuttu keltaista valoa hohtava pallo, jonka kerrotaan olevan Lorgin itsensä pyhittämä.

Lorgin hetki on Viides Hetki, Lain Hetki. Auringon kivutessa korkeimmilleen suoritetaan julkiset teloitukset, tuomiot ja rangaistukset. Silloin luetaan myös Stoelin lait ja asetukset.

Temppeli, Saryonin

Sijainti: [I L5-6] Tummankeltainen ja -harmaa

Saryon on rahan, vaurauden, illuusioiden ja viihteen jumala. Saryonin temppeli on juhlava näky pienestä koostaan huolimatta. Sen ulkoseinät kimaltelevat kaikissa sateenkaaren väreissä ja sisällä voi nähdä valtavia illuusioita ja kuvia, jotka ovat todella vaikuttava näky. Vaikka koko temppeli on avoin ilman yhtään ovea, sen perälle on hankala nähdä, sillä tyhjästä ilmestyvät kuvajaiset ja illuusiot saavat kaiken näyttämään lähes epätodelliselta. Saryonin temppeli onkin suosittu nähtävyys

Saryonin hetki on Kuudes Hetki, eikä se paljoa poikkea muista hetkistä. Viihdyttäjiä, temppuilijoita, silmänkääntäjiä ja muita viihdyttäjiä voit nähdä lähes koko päivän kaikkialla risteyksen alueella. Vain Areenalla on tämä hetki pyhitetty verettömälle viihteelle, näytelmille, tempuille ja viihteelle. Sanotaan että Saryonin, eli Fulbuffin (kuten häntä myös kutsutaan) hetki on taskuvarkaiden aikaa, Kuudentena hetkenä raha vaihtaa omistajaa.

Temppeli, Zharkinin

Sijainti: [I M3-4] [II A3-4] Oranssi ja Tummankeltainen

Zharkin on Alkemistien, lääkärien, filosofien ja tutkijoiden Suojelija. Zharkinin temppeli muistuttaa eniten valtavaa akatemiaa, jossa lukuisat pienet huoneet ja käytävät kulkevat ristiin rastiin. Vain heti temppelin pääoven takana on suuri kirkkoalue, jossa Zharkinia voi käydä kuka tahansa palvomassa, muut alueet on pyhitetty vain Zharkinin papeille ja papittarille.

Kahdeksas Hetki on Zharkinin Hetki  Parhaat keksinnöt, oudoimmat ilmiöt ja tuhoisimmat kokeilut tapahtuvat juuri kahdeksannella hetkellä. Kahdeksannella hetkellä kannattaa varoa armontien velhoakatemioita ja risteyksen alkemistien taloja, ellet välttämättä halua kokea miltä tuntuu lentää ulkooven kanssa muurin yli (kuten eräälle onnettomalle kauppiaalle tapahtui). Vierailua lääkärissä luona kannattaa myös miettiä kahdesti, sillä vierailun anti saattaa olla joko loistava tai sitten katastrofaalinen. Mutta toisaalta, mitä elämä on ilman pieniä riskejä? 

Tähtivelhon Akatemia

Sijainti: [I J3] Sininen

Tenderbaum Tähtivelho on nuoria velhoja, joka on noussut varsin nopeasti velhojen tähtikaartiin. Hänen tuntemuksensa Haltioista on aivan omaa luokkaansa, ja aikaisemmin hänen kerrottiin seikkailleen Olorienin lähellä haltijoiden kanssa. Tähtivelholla on kolme oppilasta.

Valkeuden Välineet

Sijainti: [I L5] Sininen

Kauppa papeille. Erilaisia suitsukkeita, kynttilöitä, pyhää vettä, pyhiä käännöksiä, parantavia juomia, pappiskääröjä  ja muita kirkollisia ja pyhiä tarvikkeita myydään halukkaille. Kaupan kyltissä lukee: Valkeuden Välineet - Valkean Veljeskunnan Ja Valkeuden Virallinen Kauppapuoti. Hinnat vaihtelevat, kuten myös asiakkaat. Sanotaan ettei kukaan jolla pahuus asuu sisällä voi astua puotiin. Tietenkään tällaiselle henkilölle ei mitään myytäisikään. Kaupan hoitaja on Valkean Veljeskunnan Akolyytti Veli Daniel Totuus.

Vapaatalo

Sijainti: [I F11-12] Vihreä

Vapaatalo on pieni pelihalli, jossa harjoitetaan joko kivikorttipeliä tai noppapeliä. Vapaatalossa on myös seurahuone, jossa niin aateliset kuin rahvaskin voi nauttia voitoistaan. Vapaatalon omistaa veljekset Anthonius ja Filius. Kumpikin heistä on Stoelin Vapaaherroja.

Vartijakilta

Sijainti: [I E11-12, F11-12] Punainen

Vartijakilta on vartioiden vakiopaikka, johon muilla ei ole asiaa. Se sisältää lisäksi yöpymispaikan, kapakan, pelihallin ja kylpylän. Myös vierailevat karavaanien, tärkeiden henkilöiden tai laivojen vartijat vierailevat Vartijakillassa käydessään Stoelissa.

Velho Fargon Talo

Sijainti: [I M1] [II A1] Sininen

Surullisen kuuluisa Velho Fargo asuu tässä talossa. Hän on melko omituinen tai ainakin huvittava velho, joka on tunnettu toilailuistaan ja kömpelyydestään. Fargon nimi on saanut aivan uuden merkityksen velhojen keskuudessa. Kun oppilas epäonnistuu jossain täysin hänen sanotaan olevan täysin Fargo. Velho Fargo ei paljon välitä tästä epäkiitettävästä huomiosta, ainakaan hän ei sitä näytä. Velho Fargon voi tavata kaupungilla kulkemassa kirkkaanvärisessä kaavussa, ja usein muutama valopallo tai värikäs liekki koristaa hänen kaavunhelmoja tai hatun huippua. Fargo usein kuluttaa paljon aikaa saadakseen itsensä näyttäväksi ja huomiota herättäväksi. Kun Fargo puhuu saa äänekäs ja kuuluva puhe uuden merkityksen ja sama pätee hänen loitsimiseensa. Ne jotka ovat nähneet Fagon tekevän loitsun kertovat ettei loitsiminen voisi enää millään olla suurieleisempää ja äänekkäämpää. Fargo ei tästä syystä ole Mystikkojen suosiossa, jotka haluavat että taikuus on mystistä ja salaista eikä markkinahumua.

Velho Wynderwndin asunto

Sijainti: [I L9-10] Vaaleanvihreä

Muppets sankarit törmäsivät velho Wynderwndiin Seikkailussa 12 (Vedenpaisumus). Kun sankaritar Shan oli joutunut pahojen Alunistien käsiin ja menettänyt henkensä, sankari avasivat kuoleman portit ja astuivat sisälle etsimään Shanin henkeä (Seikkailu 11 - välinäytös, Kuoleman Hiljaiset Salit). Velho Wynderwnd suoritti tuon tärkeän rituaalin henkensä uhalla ja auttoi sankareitamme. Lisää voit lukea velho Wynderwndistä ja hänen kohtalostaan sankareiden päiväkirjoista.

Velhojen Kilta

Sijainti: [I I5] Musta

Kullakin velholla on oma akatemiansa, johon he ottavat joskus oppilaan tai useampia, mutta aina hyvästä hinnasta. Velhojen hinnat opetuksesta ovatkin tähtitieteellisiä, mutta heidän jakamat taidot varmasti sen arvoisia. Kaikki akatemiat kuuluvat velhojen kiltaan, joka päättää paljolti Stoelissa käytettävästä magiasta. Jokaisen taikoja käyttävän Stoelin asukkaan on ilmoittauduttava sinne ja lähes kaikki keon taikaesineet kulkevat sen kautta. Kilta ei ole poliitikkojen, kuninkaan, eikä varsinkaan Valkoisen Veljeskunnan suosiossa, ja pitää matalaa julkista profiilia.

Velhojen kiltaa hallitsee velhojen kuuden neuvosto. 

Villi Hevonen

Sijainti: [I D13, E13] [III D1, E1] Keltainen

Vartijoiden ja sotilaiden yleisesti käyttämä talli, jossa myös muut voivat hoitaa tai ostaa hevosia. Tallin yhteydessä on pieni ulkoilma kapakka, jossa voi lähes aina nähdä vapaavuorossa olevia vartioita rentoutumassa. Tallin omistaja kuulee paljon huhuja ja juoruja, ja jakelee niitä erittäin avokätisesti.

Villi Vasikka

Sijainti: [I D13] Oranssi

Majatalo ja hyvä ravintola. Keskellä tavernaa on suuri lavakehä, jossa voimamiehet ottavat mittaa toisistaan. Tavernassa on 3 voimamiestä, jotka mittelevät joko keskenään tai ottavat haasteita vastaan asiakkailta. Kuukauden kisojen voittajalle on luvassa padallinen kultaa.Majatalon omistaa entinen gladiaattori Iltius Käyräsapeli.

Wistan Viisas

Sijainti: [I H6] Sininen

Wistan Viisas on Lorgin temppelin seremoniamestari.

Vuotava tynnyri

Sijainti: [I I6] Punainen
Lähettäjä: Elu Isilra

Kapakaksi naamioitu Uskaanien pohjois-Stoelin pesäke. Täältä lähtevät kaikki Uskaanien päämajasta tulevat määräykset muualle kaupunkiin. Tämä on myös uusi päämaja jos entiselle sattuisi jotakin. Tämä paikka on rakennettu velhojen killan viereen koska heidän salainen asiamiehensä velhojen killassa on naamioinut kapakan ympärillä olevan tulisuojakilven näyttämään velhojen killan oppipojan "virheeltä".

< Stoelin vapaakaupunki